Bibliothèque des Campagnes Memoir'44-Memoir'44 campaign library

Forum rules
Please DO NOT POST BUGS on this forum. Please report (and vote) bugs on : https://boardgamearena.com/bugs
User avatar
Duncan TMS
Posts: 302
Joined: 11 December 2022, 18:31

Re: Bibliothèque des Campagnes Memoir'44-Memoir'44 campaign library

Post by Duncan TMS »

Image
"Je vais commander 90 000 hommes pour une attaque désespérée, j'en aurai peut-être 250 000 sous mes ordres. Si je gagne, personne ne m'arrêtera ! Si je perds, je serai mort." Carnets secrets du général Patton.
"I will command 90,000 men for a desperate attack, I will have maybe 250,000 under my command. If I win, no one will stop me! If I lose, I will be dead." General Patton's secret notebooks.


Image
User avatar
Duncan TMS
Posts: 302
Joined: 11 December 2022, 18:31

Re: Bibliothèque des Campagnes Memoir'44-Memoir'44 campaign library

Post by Duncan TMS »

Image
Officiers, vous allez être bien équipés pour passer ce mois de mars ! Cette Opération Husky comprend la campagne du côté britannique, du côté américain, des scénarios bonus BREATHROUGH et "cerise sur le gâteau" ce scénario joué lors de l'Open de France 2023 MEMOIRE44 ! Et tout cela c'est du pur JDROMMEL !
Officers, you will be well equipped to get through this month of March! This Operation Husky includes the campaign on the British side, on the American side, BREATHROUGH bonus scenarios and "icing on the cake" this scenario played during the MEMOIRE44 2023 French Open! And all of this is pure JDROMMEL!

Image
User avatar
Duncan TMS
Posts: 302
Joined: 11 December 2022, 18:31

Re: Bibliothèque des Campagnes Memoir'44-Memoir'44 campaign library

Post by Duncan TMS »

La campagne "Invasion USA" est maintenant sur les rails ! Après 3 batailles épiques , les forces de l'Axe en ont remporté 2 et les Old Glory 1. Houston n'est pas tombée grâce au talent des officiers qui ont su se serrer les coudes et contre-attaquer lors de phases décisives ! La prochaine bataille lance les troupes de chaque camp sur Los Angeles, et les officiers (vieux briscards des tempêtes) connaissent le scénario sur lequel ils vont s'affronter ! La tension nerveuse et la pression ne font qu'augmenter, pas de repos pour les hommes ! c'est ça aussi une campagne O.L ! ;)
Les résultats et la prochaine bataille sont en ligne sur le site du côté du front Ouest !!

The “Invasion USA” campaign is now on track! After 3 epic battles, the Axis forces won 2 and the Old Glory 1. Houston did not fall thanks to the talent of the officers who knew how to stick together and counterattack during decisive phases! The next battle launches the troops of each side towards Los Angeles, and the officers (old storm veterans) know the scenario on which they will confront each other! Nervous tension and pressure only increase, no rest for men! That’s an O.L campaign! ;)
The results and the next battle are online on the site, on the Western front side!!

Image
User avatar
Duncan TMS
Posts: 302
Joined: 11 December 2022, 18:31

Re: Bibliothèque des Campagnes Memoir'44-Memoir'44 campaign library

Post by Duncan TMS »

La communauté M'44 s'agrandit et c'est 200 joueurs qui ont un compte sur le site ! Le rythme des publications mensuelles depuis janvier tient bon. Les livrets d'origine M'44-FRONTLINE paraissent dans les deux langues (Français et Anglais) et tous les scénarios sont de Jacques "JDROMMEL" David. A ce propos, en mars, ce sont trois livrets qui seront mis en ligne et qui retraceront les batailles en Sicile ! Avril, un Overlord rappellera une tragique journée en 1940 , le 13 mai à Sedan. Mai, nous découvrirons sur un Breakthrough une opération en Italie avec les parachutistes Italiens combattant aux côtés des Alliés !! En juin, 2 livrets fêteront les 80 ans du débarquement en Normandie. Voilà , merci à tous ceux qui croient en ce site regroupant le travail de tous autour de MEMOIRE44 ! N'hésitez pas à déposer vos documents ! ;)
The M'44 community is growing and there are 200 players who have an account on the site! The pace of monthly publications since January has held up well. The original M'44-FRONTLINE booklets appear in both languages (French and English) and all the scenarios are by Jacques "JDROMMEL" David. In this regard, in March, three booklets will be put online and will retrace the battles in Sicily! April, an Overlord will recall a tragic day in 1940, May 13 in Sedan. May, we will discover on a Breakthrough an operation in Italy with Italian paratroopers fighting alongside the Allies!! In June, 2 booklets will celebrate the 80th anniversary of the landing in Normandy. There you go, thank you to all those who believe in this site bringing together the work of everyone around MEMOIRE44! Don’t hesitate to submit your documents! ;)


Image
User avatar
Duncan TMS
Posts: 302
Joined: 11 December 2022, 18:31

Re: Bibliothèque des Campagnes Memoir'44-Memoir'44 campaign library

Post by Duncan TMS »

La 4eme bataille de la campagne en ligne "INVASION USA" est terminée ! LOS ANGELES , compte désormais un Grand Quartier Général...Japonais ! Les défilés de la victoire au son des fanfares nippones s'enchaînent au pied de l'Hôtel de ville. Les officiers du camp USA n'ont pas tous résisté au difficile scénario des "Barricades Rouges", et seulement deux leaders sur sept ont battu leurs adversaires. Pour le camp de l'AXE, un officier fait un sans faute depuis le début de la campagne, avec 4 victoires ! Il est aussi sorti 1er du Dutch Open , j'ai nommé AIRSTRIKEBACK ! Après ces 4 batailles, une trêve est proclamée jusqu'au 25 mars, date du début des affrontements pour PHILADELPHIE ! Les résultats sont en ligne !!
The 4th battle of the "INVASION USA" online campaign is over! LOS ANGELES now has a Japanese General Headquarters! Victory parades to the sound of Japanese fanfares take place at the foot of City Hall. The officers of the USA camp did not all resist the difficult scenario of the "Red Barricades", and only two leaders out of seven beat their opponents. For the AXIS camp, an officer has done flawlessly since the start of the campaign, with 4 victories! He also came out 1st in the Dutch Open, I named AIRSTRIKEBACK! After these 4 battles, a truce is proclaimed until March 25, the date of the start of the clashes for PHILADELPHIA! Results are online !!

Image
Post Reply

Return to “Memoir 44”