Auto-fyll med Google translate?

Svensk översättning
Post Reply
User avatar
fruktansvärt
Posts: 178
Joined: 18 September 2020, 19:16

Auto-fyll med Google translate?

Post by fruktansvärt »

Jag postade i Translator-forumet, och blev rådd att ta upp frågan här i svenska forumet:
Auto-fill with Google translate, for further tweaking
https://boardgamearena.com/forum/viewto ... 11&t=23566

Post by Een » 13 December 2021, 15:15
We have setup this (populating empty translations with machine translations) a few years ago for a selection of languages.

For some of these languages, results were not so good and translators complained that it was actually hindering the process. So we didn't extend this to all languages.

If you consider that (Google Translate) machine translation quality is good enough for English to Swedish to be helpful and facilitate the process, we can try adding it.
While Google translate is far from perfect, it works moderately well for English-> Swedish. There will usually be a word or two that needs manual translation.
Google translate översätter ovan till:
Även om Google translate är långt ifrån perfekt, fungerar det måttligt bra för engelska-> svenska. Det kommer vanligtvis att finnas ett eller två ord som behöver manuell översättning.
Jag skull översätta moderately till ganska i det här fallet, men i övrigt funkar det. Känns som det skulle underlätta, att slippa skriva in allt
själv.

Helst skulle jag vilja se en Google translate-knapp vid varje fras, inte att alla tomma boxar fylldes av Google i ett svep.
User avatar
fruktansvärt
Posts: 178
Joined: 18 September 2020, 19:16

Re: Auto-fyll med Google translate?

Post by fruktansvärt »

Det är alltså de tio mest populära spelen och de tio(?) nyaste spelen som Google-översätts. Och bland nyaste räknas även beta-spelen.

Alla fraser Google-översätts inte med en gång, ibland får man bläddra några sidor innan Google-översättningarna dyker upp.
Post Reply

Return to “Svenska - sv”