Point de règle [Aide]

Forum rules
Please DO NOT POST BUGS on this forum. Please report (and vote) bugs on : https://boardgamearena.com/#!bugs
Post Reply
User avatar
Julian08
Posts: 4
Joined: 14 August 2017, 14:35

Point de règle [Aide]

Post by Julian08 »

Bonjour,

Je ne comprends pas pourquoi le bâtiment ne se construit pas, alors que j'ai les ressources nécessaires ? Que faut-il faire de plus ?

Merci de votre aide. :D

Image
User avatar
N_Faker
Posts: 1064
Joined: 09 September 2016, 10:16

Re: Point de règle [Aide]

Post by N_Faker »

You still need 1 more blue tile.
User avatar
Julian08
Posts: 4
Joined: 14 August 2017, 14:35

Re: Point de règle [Aide]

Post by Julian08 »

Merci de la réponse.

Il faut donc ajouter +1 tuile bleue à tous les bâtiments qu'on souhaite construire ?
User avatar
N_Faker
Posts: 1064
Joined: 09 September 2016, 10:16

Re: Point de règle [Aide]

Post by N_Faker »

No.

The building wasn't completed because you still lacked 1 blue tile.
Look at the first column of resources on the image, there is still a dash on the lower most resource(blue tiles).
User avatar
Julian08
Posts: 4
Joined: 14 August 2017, 14:35

Re: Point de règle [Aide]

Post by Julian08 »

Je pense ne toujours pas avoir compris.

Pour construire le bâtiment on me demande 1 tuile bleue, et j'ai la tuile bleue avec le 1er ouvrier posé.
Pourquoi me faudrait-il 1 tuile bleue de plus, etant donné qu'il y a qu'un seul tiret ???

:oops: :cry: :shock: :?
User avatar
N_Faker
Posts: 1064
Joined: 09 September 2016, 10:16

Re: Point de règle [Aide]

Post by N_Faker »

The BGA implementation removes dashes as they are fulfilled with the workers.
"The Inn" started with a requirement of 2 Blue tiles, your workers only provide one.
Liallan
Posts: 1221
Joined: 26 May 2014, 07:01

Re: Point de règle [Aide]

Post by Liallan »

Something to think about. The only dash showing is the one blue. Why would you have assigned 4 workers to it if that 1 blue is all it needed?

It needs 2 gold, 1 wood, 1 knowledge, and 2 tiles. Your 4 workers (so far) have provided all but the 1 blue tile. It shows you what you still need, not what you needed in total.

Apparently they don't think you can count, so it removes each thing as your workers provide it. It is a little weird to get used to.
User avatar
Julian08
Posts: 4
Joined: 14 August 2017, 14:35

Re: Point de règle [Aide]

Post by Julian08 »

"Apparently they don't think you can count, so it removes each thing as your workers provide it. It is a little weird to get used to."

Ah d'accord ! J'ai ENFIN compris :lol: :lol:

C'est très mal fait ce principe, car vraiment je ne comprenais rien ! Lorsque je lisais les règles du jeu, je ne voyais pas mon erreur. GBA la mis en place autrement.... Ce serait bien de le mentionner quelque part, car vraiment j'étais perdu, et je cherchais désespérément cette tuile bleue que je ne voyais pas.

MERCI pour toutes les réponses apportées. :D ;) 8-)
User avatar
jiokub
Posts: 2
Joined: 20 August 2013, 19:59

Re: Point de règle [Aide]

Post by jiokub »

Bonjour
Je confirme que cela prête à confusion. J ai eu le même problème et ai trouvé ce forum juste avant de poster un bug.
Le jeu est super, mais je pense que BGA doit décrire que son implémentation diminue progressivement les ressources nécessaires. Ce qui d ailleurs est une très bonne idée des qu'on le sait :)
Liallan
Posts: 1221
Joined: 26 May 2014, 07:01

Re: Point de règle [Aide]

Post by Liallan »

It probably would be good if that were added in somewhere, assuming people read it, just to clear it up ahead of time. But I just figured it out watching it. I did a double-take and thought, wait, I thought that took 2 wood, and I un-did my move and realized what had happened. So I wasn't far into my first game before discovering this.
Post Reply

Return to “The Builders: Middle Ages”