Arena reward bug ?

Forum rules
Please DO NOT POST BUGS on this forum. Please report (and vote) bugs on : https://boardgamearena.com/bugs
Post Reply
User avatar
Askanas
Posts: 6
Joined: 15 April 2020, 16:02

Arena reward bug ?

Post by Askanas »

Hey,

Not begging, just wondering to get a credible explanation :
look at the arena points awarded... why did the 2nd player get 3 while I only got 2 ? :shock:

Any idea ?

Thanks :)
Attachments
20210501 - Draftosaurus Arene.jpg
20210501 - Draftosaurus Arene.jpg (129.13 KiB) Viewed 1544 times
User avatar
Manassès I
Posts: 105
Joined: 20 April 2020, 16:23

Re: Arena reward bug ?

Post by Manassès I »

Salut, c'est assez simple, au fait le deuxième à gagner 2pts bronze ( ce qui est normal, étant donné qu'il y avait au début de la partie 2 bronze et 2 argent, un joueur bronze gagne +4 pour la première place, +2 deuxième, +0 troisième, -2 quatrième )
donc il a gagné 2 pts, mais comme il est passé en ligue argent il arrive directement à 1pt de ligue, donc le calcul qui est fait est +3
de plus tu vois que faire + 3 pour arriver à 1 pt c'était un peu bizarre non ?
User avatar
Askanas
Posts: 6
Joined: 15 April 2020, 16:02

Re: Arena reward bug ?

Post by Askanas »

Exact... Je n'ai même pas fait attention à ça. Le 2eme joueur était bronze avant les récompenses !!
Du coup je comprends pourquoi il gagne 3 points :)

Et pourquoi moi j'en gagne 2 ? C'est 1/2 point par adversaire bronze et 1 point pour l'adversaire argent du coup ?

Merci pour les explications :)
User avatar
steve5332
Posts: 52
Joined: 20 September 2014, 16:09

Re: Arena reward bug ?

Post by steve5332 »

You get +2 for both of the bronze level opponents and +3 for the silver level opponent, a total of +7. Then divide by 3 for an average and your gain was +2.33, which rounds down to +2.

Basically you get +3 per opponent at your level, +/-1 for each division they are away from you, and then take an average.
Post Reply

Return to “Draftosaurus”