Pourquoi refuser automatiquement le signal de detresse ?

Forum rules
Please DO NOT POST BUGS on this forum. Please report (and vote) bugs on : https://boardgamearena.com/bugs
Post Reply
User avatar
Mi-K-L
Posts: 24
Joined: 13 January 2021, 22:21

Pourquoi refuser automatiquement le signal de detresse ?

Post by Mi-K-L »

Bonjour
La mise en place des réponses automatiques était une bonne idée 👍. Toutefois je ne comprends l'existence de l'option "toujours refuser le signal de detresse".

C'est un jeu coopératif, si un joueur juge nécessaire de déclencher le signal, c'est pour le bien de l'équipe. Pourquoi refuser automatiquement ? 🤔

Résultats j'ai beaucoup de tour par tour qui restent coincés plusieurs jours à cause de joueurs qui utilisent cette option. Et ils ne voient le chat que lorsque c'est leur tour, càd après qu'on aie abandonné le signal 😒.

Merci
User avatar
Romain672
Posts: 1012
Joined: 05 April 2016, 13:53

Re: Pourquoi refuser automatiquement le signal de detresse ?

Post by Romain672 »

Je te renvois vers ce sujet: https://boardgamearena.com/forum/viewto ... 93&t=21374

J'y ajouterais trois points:
- Si un joueur considère que le signal de détresse n'est pas nécessaire, ou si il ne veut juste pas jouer avec, il a le droit de le faire savoir aussi ;
- Je joue en temps réel. J'admets volontiers que le tour par tour est bien plus problématique pour ça ;
- Enlever l'option risque d'obtenir quelque chose de pire pour toi: les joueurs pourraient a la place se mettre sur 'ne rien faire' ce qui aurait pour effet de ralentir toutes les parties au lieu de seulement celles où un signal est demandé.
User avatar
failedatquittingBGA3
Posts: 17
Joined: 06 November 2020, 01:04

Re: Pourquoi refuser automatiquement le signal de detresse ?

Post by failedatquittingBGA3 »

The fun of this game for me and a lot of other people is to try to get all of the missions without distress. Unless the tasks are ordered, it is usually possible to do it with proper communication and careful play. Too many people pick distress because it will be difficult. If I get the 1 task and I have the 1 in my hand, for example, it is infinitely more fun to me to try to figure out how to get that task without distress rather than with it. It is very boring to me to have someone request distress in these situations. I wish it was actually possible to set "no distress ever" in the initial game settings - if it's impossible, we just lose and try again but figuring out how to do hard tasks is the whole point of playing this game to me.
User avatar
PhhhhC
Posts: 2
Joined: 27 November 2020, 17:41

Re: Pourquoi refuser automatiquement le signal de detresse ?

Post by PhhhhC »

failedatquittingBGA3 wrote: 19 August 2021, 23:10 The fun of this game for me and a lot of other people is to try to get all of the missions without distress. Unless the tasks are ordered, it is usually possible to do it with proper communication and careful play. Too many people pick distress because it will be difficult. If I get the 1 task and I have the 1 in my hand, for example, it is infinitely more fun to me to try to figure out how to get that task without distress rather than with it. It is very boring to me to have someone request distress in these situations. I wish it was actually possible to set "no distress ever" in the initial game settings - if it's impossible, we just lose and try again but figuring out how to do hard tasks is the whole point of playing this game to me.
100% d'accord...

Je ne trouve aucun intérêt à jouer avec ce signal de détresse, en vrai ou sur BGA ;)
User avatar
Tisaac
Posts: 2322
Joined: 26 August 2014, 21:28

Re: Pourquoi refuser automatiquement le signal de detresse ?

Post by Tisaac »

failedatquittingBGA3 wrote: 19 August 2021, 23:10 I wish it was actually possible to set "no distress ever" in the initial game settings
Maybe something close to that will come soon ;) ...
Post Reply

Return to “The Crew: The Quest for Planet Nine”