Can the ""default" starting position be belgian daisy ?

Forum rules
Please DO NOT POST BUGS on this forum. Please report (and vote) bugs on : https://boardgamearena.com/bugs
Post Reply
User avatar
megamau
Posts: 81
Joined: 26 March 2017, 20:52

Can the ""default" starting position be belgian daisy ?

Post by megamau »

I suggest to set it up this way, as majority of tournaments and serious play is done from this opening.
The original position is very drawish, but most people will not change the setup.

If people really want to play the "original" position that option can be left.
User avatar
ufm
Posts: 1316
Joined: 06 January 2017, 08:38

Re: Can the ""default" starting position be belgian daisy ?

Post by ufm »

It seems admins developed the game but don't have enough time for maintenance.
User avatar
Chadmild
Posts: 43
Joined: 08 January 2017, 14:24

Re: Can the ""default" starting position be belgian daisy ?

Post by Chadmild »

I don't think that's a good idea.
You're right about the fact that tournaments is done from the belgium daisy but don't forget BGA is mainstream. A lot of players, beginners, wanna learn new games including "Abalone", so we need to keep the original format from the official rules. That seems logicial to let this starting position and to purpose advanced modes in options, as "Quarto" for example.
That's simple to change the option if you wanna play with belgian daisy.
User avatar
megamau
Posts: 81
Joined: 26 March 2017, 20:52

Re: Can the ""default" starting position be belgian daisy ?

Post by megamau »

I respect your opinion.

My idea is that even the physical game box should come with the Daisy opening as standard.
Abalone is a very good game, but the unfortunate flaw of drawishness is very evident from the original standard position.
six billes
Posts: 15
Joined: 23 September 2022, 17:57

Re: Can the ""default" starting position be belgian daisy ?

Post by six billes »

La position standard est plus favorable pour apprendre les bases d'abalone et c'est aussi pour cela que le jeu est vendu ainsi, cependant je vous l'accorde il serait des plus pertinent que cette position de départ soit présentée sur les règles du jeu dans les boîtes.

Je suis aussi d'avis qu'ici ce site un plus destiné au grand publique et donc que la position standard par défaut est la bonne solution.

Dès que les joueurs sont plus expérimentés, il sauront bien vite voir la possibilité de jouer en marguerite. ;)

Débuter avec de la marguerite belge c'est pas très confort surtout si les deux adversaires ne sont pas les deux des débutants.

Pour ma part je fais le service d'accueillir tous ce qui veulent jouer en standard quelque soit le niveau afin que les visiteurs aient toujours une table disponible (dans la mesure de mes disponibilités bien entendu).

Je ne joue pas pour la gloire donc je reste hors tournoi.

Bon amusement
User avatar
magnum108
Posts: 47
Joined: 09 February 2022, 22:14

Re: Can the ""default" starting position be belgian daisy ?

Post by magnum108 »

Why after all this years Abalone still popular? Where is the secret?
six billes
Posts: 15
Joined: 23 September 2022, 17:57

Re: Can the ""default" starting position be belgian daisy ?

Post by six billes »

On peut relever:

Simplicité des règles tous peuvent jouer après 2 minutes d'étude des règles. Cette simplicité fait aussi que ces règles sont facilement représentables en images donc langage universel pour l'ensemble de l'humanité.
Beauté physique du jeu.
Déplacement et éjection par réaction mécanique des billes ce qui n'est pas courant dans les jeux.
Sensation agréable au touché.
Effet sonore des déplacements et de l'éjection. Cela touche donc trois de nos sens.
Possibilité d'atteindre un haut niveau de réflexion stratégique (en fonction de votre adversaire évidemment).

Bon amusement :)
Post Reply

Return to “abalone”