xp punten

Discussions about BGA (all languages)
Forum rules
Warning: challenging a moderation in Forum = 10 days ban
More info & details about how to challenge a moderation: viewtopic.php?p=119756
Post Reply
arkitsa

xp punten

Post by arkitsa »

Ben nog niet zo lang bezig en ik vraag mij af wat ijn eigenkijk de xp punten naast je naam ?
voriki

Re: xp punten

Post by voriki »

XP is een sport van indicatie/statistiek van hoe actief je op de site bent, mijlpalen als het ware.
De punten zelf hebben geen betekenis.

Je hebt daarentegen ook ELO punten die wijzigen met elke gewonnen of verloren partij, die je vaardigheidsniveau aangeven.

Dan is er ook nog karma%, deze geeft 'ongeveer' aan aan andere spelers hoe betrouwbaar je bent, dat je je spel zal vervolledigen zonder voortijdig te stoppen.
arkitsa

Post by arkitsa »

ok Voriki, dus XP helemaal niet belangrijk, ik vroeg me alleen af hoe en wat er berekend word.
Heb ook al eens een paar keer strafpunten gekregen voor voortijdig verlaten terwijl ik bij mijn weten niet on line was ?
Al met al blijft het natuurlijk een spel ;)
voriki

Post by voriki »

Op je profiel kant je zien op welke spellen je strafpunten kreeg(de pop up in de browser werkt vaak met vertraging en is niet alrijd over het spel dat je op dat moment speelt.
Het gaat steeds over spellen die je speelde, en ook zetten geplaatst hebt, maar je buiten je toegelaten tijd zatw en de andere speler besloot je er uit te zwieren. Vandaar wordt aanzien dat jij het spel verlaten hebt wegens te laat.
Best te vermijden in de toekomst, maar dat verlies van karma kan je snel weer corrigeren.
arkitsa

Post by arkitsa »

Ok bedankt voor de uitleg.
Ik denk dat het ook een probleem kan zijn met grote tijdverschillen vanwaar je speelt. Kan ik zien welke tijdzone gebruikt wordt bij de verschillende spellen?
voriki

Post by voriki »

De tijd wordt altijd weergegeven in je plaatselijke tijd zoals ingesteld in je profiel, dus BE/NL.

Je laatste spel waar het verkeerd liep:
https://boardgamearena.com/table?table=316447202
Fast Turn-based • 24 moves per day
15:00 → 3:00

Ik denk - ben niet zeker - dat de 24 moves/day betekenen dat je telkens een uur de tijd hebt je moves te doen. Nadien wordt je klok negatief. 15h->3h wilt zeggen dat tussen die tijd de klok loopt, en je buiten deze uren slaapt/werkt. Buiten deze uren kan je ook zetten olaatsen wanneer het aan jou is, maar loopt de timer niet.

Je tegenspeler kan zich in dezelfde tijdzone bevinden, maar ook een andere. Dan zal voor die persoon er niet 15->3 staan, maar andere uren die dan synchroon staan met jouw tijdszone.
T72on1

Post by T72on1 »

arkitsa wrote: 12 November 2022, 15:06 ok Voriki, dus XP helemaal niet belangrijk, ik vroeg me alleen af hoe en wat er berekend word.
Heb ook al eens een paar keer strafpunten gekregen voor voortijdig verlaten terwijl ik bij mijn weten niet on line was ?
Al met al blijft het natuurlijk een spel ;)
XP hangt af van welke mijlpaal je juist haalt, en in welk spel. Eén van de eerste die je kan halen voor elk spel is bijvoorbeeld 3 overwinningen. Die geeft maar een paar punten xp. Een arena seizoen winnen daarentegen geeft ettelijke duizenden xp. Hoeveel hangt af van hoeveel spelers er in dat seizoen waren. Voor Battle of Lits kreeg ik bv 12000 xp, maar populairdere spellen geven volgens mij soms tot wel 30000 xp voor de seizoenswinnaar.

Al bij al niet zo belangrijk voor de meeste mensen, neem ik aan. Maar wel een leuk extraatje.
Post Reply

Return to “Discussions”