Bad reputation

Discussions about BGA (all languages)
Forum rules
Warning: challenging a moderation in Forum = 10 days ban
More info & details about how to challenge a moderation: viewtopic.php?p=119756
RootDown

Re: Bad reputation

Post by RootDown »

I agree...played 4 games...very fast...very polite....and still one thumb down for no reason....not a great system! :?
Archonium

Post by Archonium »

Stewart wrote:I joke a lot during games, I guess people (French) don't like American humor...
Stewart, please, don't take such shortcuts. I guess you know it's irrelevant. Or is it another joke ? :)

To get back on that subject, it might be a good idea to do as suggested about red, (or green btw) thumbs. As when you report a player, you must explain why, you might justify why you don't like a player.
Not only for a matter of respect (so at least, you know why someone gave you one), but also so you can learn from your previous mistakes. You sometimes hurt people whithout meaning it :).
Besides, if I see someone with >20% red thumbs because of early leaving, I might not play with him. But if it's because he doesn't speak at all, or he play slow... well I don't really care, so why not ?

I think it might be appropriate to bring this topic in the "Suggestions" Forum ^^.
Halik

Post by Halik »

Hi all
Does anybody knows if there is a way to know who gives u these red thumbs ?
Some time I have the impression to get one between 2 connections without playing ..

Thx :roll:
Boum100

Post by Boum100 »

Je suis à 5 pouces rouge pour 124 pouces vert. À chaque fois, je suis très courtois, consciencieux et je joue rapidement.

Alors, je leur demande pourquoi ils m'ont donner un pouce rouge? Lisez bien les raisons qu'ils m'ont donné.. (Pas nécessairement en ordre..)

1er- Sur can't stop : Parce-que j'étais pour gagner et tu m'as dépassé juste à la fin.
2e- Parce-que tu t'es ajouté à la partie et je ne savais pas comment te sortir avant d’accepter de commencer la partie. je voulais jouer seulement avec mon ami.
3e- Parce-qu’il me manquais seulement 11 points pour avoir 1600 ELO et gagné mon trophée "bon joueur."
4e- ( la pire) Sur saboteur - Parce-que tu m'empêchais de gagner en sabotant la partie... (alors que j'étais un saboteur)
5e- Pas reçu de réponse de sa part.

Bien sûr, ce ne sont pas les mots exactes, je n'ai pas copié leurs phrases. mais ça prouve comment le système de réputation est mal exploité par une grande partie de joueurs.
Ce système est à priori très bon, mais l'abus de joueurs frustrés d'avoir perdu détruit ce système.
Tout le monde peux mettre un pouce rouge sans aucune restriction ou raison valable et d'une façon anonyme en plus. (si nous regardons pas notre réputation tout de suite après la partie)
C'est beaucoup trop facile de détruire la réputation d'un joueurs.

Je suis ici depuis 6 semaines et je suis devenue complètement accros à ce site. Depuis quelques jours, je commence à avoir peur de jouer.

Es-ce que ce système devrait être supprimé? Le fait qu'on peux signaler un joueur suffit s'il est impolie. S'il est trop lent, il y a déjà un système pour ça aussi et s'il quitte la partie, il y a encore un autre système pour ça. Je crois que les pouces rouges et verts ne sont pas nécessaire.

Ou encore es-ce-que un autre pouce devrait être ajouté, Un pouce (disons noir) qui indique le nombre de pouce rouge que la personne a donné? Car disons-le, Le mauvais joueur est celui qui donne un pouce rouge, mais c'est celui qui le reçois qui voit sa réputation handicapée.
Last edited by Boum100 on 08 December 2012, 08:02, edited 3 times in total.
le Zakhan noir

Post by le Zakhan noir »

I've got a terriblly smart red thumb last few days:

the guy told me "169 red, not nice, 170, nice!"

It clearly proves that some here are really brainless about that
Phelan

Post by Phelan »

le Zakhan noir wrote:I've got a terriblly smart red thumb last few days:

As I've said several times, you should disregard red thumbs unless you actually have problems getting into games. If you do, and believe the problem isn't you, send a message to the admins.
If you can get into games, just ignore the red-thumbers.
Cabigon

Post by Cabigon »

le Zakhan noir wrote:I've got a terriblly smart red thumb last few days:

lol I have nothing to say.... just... shocking
Amatyarakshasa

Post by Amatyarakshasa »

Today, someone called me a "Bastard" after he lost.. which I thought was said in a good spirit until I also received a thumbs down.

.....I shot them a a private message complaining about their actions and a few offline hours later I have 5 more thumbs down presumably from his/her friends. I guess I should've resisted the temptation to whine in a private message... silly stuff all this.
le Zakhan noir

Post by le Zakhan noir »

yep... the "call for a friend" is an heavy wound for the credibility of this system.

By the way, I got 4 red thumbs for nothing since my last post here (I figure it's for defeats... that's just pathetic)

I agree again with those who say it's a large gap between I don't want play with him for personal reasons (he's too strong, he speaks too much, he dosen't speak at all, etc.. etc..., and after all, why not?) and real collective reasons like quitting each game, many insults....

it's really different
Locked

Return to “Discussions”