le calcul des points au jeu Duck and cover

Forum rules
Please DO NOT POST BUGS on this forum. Please report (and vote) bugs on : https://boardgamearena.com/bugs
Post Reply
seugrof

le calcul des points au jeu Duck and cover

Post by seugrof »

je ne comprends pas comment fonctionne le calcul du pointage (pour déterminer qui gagne ou perd) à ce jeu;
est-ce que quelqu'un peut m'expliquer ?
le nombre de coin-coins, le nombre de canards et le nombre de recouvrements n'est pas vraiment en cause quand on regarde la grille à la fin
on peut avoir plus ou moins de un ou de l'autre et gagner ou perdre...
ce n'est jamais pareil
pourquoi est-ce que le pointage n'est pas clairement établi comme dans les autres jeux ?

trad : i don't understand how the score calculation (to determine who wins or loses) works in this game;
can someone explain it to me?
the number of coinchs, the number of ducks and the number of overlaps is not really in question when you look at the grid at the end
you can have more or less of one or the other, and win or lose...
it's never the same
why isn't the score clearly established like in other games?
ToRexUA

Re: le calcul des points au jeu Duck and cover

Post by ToRexUA »

here the same number of points as cow 006, the less the better, i.e. a duck with 1 is much better to remain than a duck with 12, have you not read the rules?
Thoth12

Post by Thoth12 »

You count the splashes on the remaining cards (the small number in the lower right). The 1 has zero. The 12 has 5.
It could be made a bit more clear in the rules in my opinion.
tchobello

Post by tchobello »

seugrof wrote: 13 October 2024, 21:52 je ne comprends pas comment fonctionne le calcul du pointage (pour déterminer qui gagne ou perd) à ce jeu;
est-ce que quelqu'un peut m'expliquer ?
le nombre de coin-coins, le nombre de canards et le nombre de recouvrements n'est pas vraiment en cause quand on regarde la grille à la fin
on peut avoir plus ou moins de un ou de l'autre et gagner ou perdre...
ce n'est jamais pareil
pourquoi est-ce que le pointage n'est pas clairement établi comme dans les autres jeux ?

trad : i don't understand how the score calculation (to determine who wins or loses) works in this game;
can someone explain it to me?
the number of coinchs, the number of ducks and the number of overlaps is not really in question when you look at the grid at the end
you can have more or less of one or the other, and win or lose...
it's never the same
why isn't the score clearly established like in other games?
Pour savoir qui gagne ou qui perd, il faut regarder le score en haut à droite.
Le tableau final donne des statistiques sur la partie.
BGA ne sait pas faire gagner celui qui a le score le plus bas et je prends les valeurs opposées pour que BGA détecte le bon vainqueur.
C'est la seule petite entorse aux règles et ça ne concerne que l'affichage final.
seugrof

Post by seugrof »

d'accord merci pour vos réponses
Post Reply

Return to “Duck & Cover”